Güneş Yakartepe Kimdir, Sözlük ve Piyano
Hoşgeldiniz
Giriş / Kayıt Ol

Hüseyni Saz Semasi Piyano Kanun Rum Bestekar Osmanlı Saray Osmanlıca Makam Düeti Lavtacı Andon Klasi

Özel Video

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

URL

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Sorry, only registred users can create playlists.
URL



Açıklama

Enstrümantel Piyano ve ile Dinlediniz mi ?
Piyanist Güneş Yakartepe, "Hüseyni Saz Eseri Semasi Lavtacı Andon " Eserini Piyano Notalarını yazdı, Polifonik Şekil ile Piyano çaldı
Enstrümantal Türk Saz Eserlerini Piyano ve Kemençe Serisi: 1
Çok sevilen Musikilerimizi Piyano ile Dinleyince Umarım Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider.
Yorumlarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum. Sevgi ve Saygılar..
Lavtacı Andon, (ö. 1915 - 1925, İstanbul) Rum asıllı lavtacı, udi ve bestecidir. Kaç yılında doğduğu ve eğitimi hakkında bilgi bulunmamaktadır. Asıl adı "Batrik Kiryazis"tir. Civan Ağa ve Lavtacı Hristo'nun ağabeyi, Kemençeci Vasilaki ve Suphi Ziya Özbekkan'ın hocasıdır.

Kardeşleriyle birlikte oluşturduğu saz takımlarıyla uzun yıllar piyasada çalıştı, bu topluluklar köçekçe icrasında büyük başarı gösterdi. Besteci olarak özellikle saz eserlerinde başarılıydı. Üç tane peşrev, iki tane saz semaisi, bir tane mandra ve birkaç tane şarkı besteledi. En bilinen eserleri Hüseyni Peşrev ve Saz Semaisi’dir.

Bazı kaynaklara göre 1915'te [1][2], bazı kaynaklara göre 1925'te [öldü.
Kaynakça ve dipnotlar

Gözleri görmediğinden Âmâ Corci adıyla da tanınır. I.Mahmud döneminde adından çokça söz edilen bir kişidir. III.Selim döneminin başlarında öldüğü sanılmaktadır. Önceleri "sene kemanı" çalan Corci, daha sonra bir Fransızdan batı kemanını görmüş, öğrenmiş ve ardından bu kemanı çalmaya başlamıştır. Bir süre Enderûnda çalıştığı bilinmektedir. Peşrev ve Saz Semâîsi türünde 12, Peste ve Semâî türünde ise 7 eseri günümüze ulaşmıştır.
Marko Çolakoğlu (1896-1957)
1896 yılında Niğdede doğmuştur. Henüz 4 yaşındayken ailesiyle birlikte İstanbula yerleşmiş, ilk ve orta oğrenimin ardından Tıp Fakültesine girmiş, ancak geçim sıkıntısı nedeniyle yüksek öğrenimini sürdürememiştir. Kilise korosuna katılmış, sesinin güzelliği nedenitle ilgi çekip Fener Patrikhanesi Baş Mugannisi Yakovos Nafpiliotis ve Galata Aya Yani Kilisesi Baş Koristi Yorgo Vanaki tarafından himaye altına alınmış, müzik bilgisi pekiştirilmiştir. Sazendeliğe önce keman çalarak başlamış, sonra udu seçerek "Udi" lakabıyla anılır olmuştur. Çok az sayıda ancak zevkli besteler yapmıştır. 1957 yılında İstanbulda ölmüştür.
Usta Yani (?-1890)
Kemençeci Yani Ağa olarak da tanınır. Yaşamı hakkında hiç bir bilgi bulunmamaktadır. 1890 dolayında İstanbulda öldüğü tahmin edilmektedir. Günümüze ulaşmış 15 kadar şarkısı bulunmaktadır
Vasilaki Efendi (1845-1907)
Müzik tarihimizde Vasil, Vasilaki, Kemençeci Vasil, Vasilaki Efendi isimleriyle anılır. 1845de Silivriye bağlı Litros kasabasında doğmuştur. Doğru dürüst bir eğitim almaya vakit kalmadan, çok küçük yaşta Silivri civarındaki panayır, düğün ve meyhane gibi yerlerde klarnet çalmaya başladı. Daha sonra kemençe çalmayı öğrenip, klarnet çalmayı bıraktı. 1870de Silivriden Galataya göçtü ve semtin çalgılı kahvehanelerinde çalışmaya başladı. Bu dönemde Lavtacı Andon Efendinin ilgisini çekti ve onun takımında çalmaya başladı. Olağanüstü bir müzik yeteneği vardı. Tanburi Cemil Bey, Udi Nevres Bey gibi büyük sanatçılarla birlikte çalıştı. Kemençeci Vasile kadar kemençe "kabasaz" takımlarında çalınırdı ve Enderûnî Tahir Ağadan başka kimse bu sazı "Klasik Türk Müziğinde kullanmamıştı. Kemençeye yeni bir çalış tekniği kazandırarak klasik müziğimize girmesini sağlayan Vasilaki oldu. Virtuoz bir kemençeci idi, çalmayı bestelemeye tercih ettiği çok açık. Tüm yaşamı boyunca sadece 3 peşrev ile bir saz semaisi besteledi.
Kemençeci Vasilaki Efendinin Kürdîli Hicazkâr Peşrevini dinlemek için tıklayınız.
Yorgo Bacanos (1900-1977)
1900 yılında Silivride doğdu. Kemençeci Aleko Bacanosun küçük kardeşidir. Henüz 12 yaşındayken "Eftalipos Gazinosunda ud çalarak fasıllara katılmış, 15 yaşına geldiğinde "Udi Yorgo olarak isim yapmıştı. 20 yaşına ulaştığında besteler de yapmaya başlayan Yorgo, 1928de Hafız Kemal, Hafız Sadettin Kaynak, Aleko Bacanos ve Ahmet Yatman ile Berline giderek plak kayıtları yapmış; 1930da Sadi Işılay ve Aleko Bacanosla birlikte Deniz Kızı Eftalya Hanıma Paristeki konserlerinde eşlik etmişti. Ud çalma tekniğine getirdiği yenilikle ve udu lavta çeşnisi verir olmaktan çıkartmasıyla ünlüdür. Yorgo Bacanos udu mızraplık üzerinden, köprüye yakın çalarak net ve parlak sesler elde ediyordu. 1946da İstanbul Belediye Konservatuarı Türk Musikisi İcra Heyetine girmiş, 1967 yılında emekli oluncaya kadar buradaki görevini sürdürmüş, Hüseyni Saz Semasi Piyano Kanun Rum Bestekar Osmanlı Saray Osmanlıca Makam Düeti Lavtacı Andon Klasik Eseri Enstrumantal Saz Eseri Original Orjinal Orkestra Turkiye Türk Canli Yayin Şov Show Tv Kanal Mp En Hit Şarkılar Favori Son Yeni TÜM Hüseyni Peşrevi Semasi Duygulu Parça Fon Karaoke Melodik Osmanlı Saray Klasik Türk Müzikleri Kemençe Müziği Yerli Türkiye Sanat Sazları Semai Lavta saray bey efendi ud ney mey kanun fasıl makam perşrev taksim Uzun Hava Kırık Enstrümantal Folk Müzik üvertür Şarkı Türkiye
İkinci Bahar Enstrümantal Karaoke Mevsim 2. En Kış Yaz Güzel Full Vip Hd Film İzle Film İz Sinema Müzikleri P

Fazlasını Göster

Yorum Yazın

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
RSS