Güneş Yakartepe Kimdir, Sözlük ve Piyano
Hoşgeldiniz
Giriş / Kayıt Ol

Piyano Kanun Düeti KÜRDÜLİ HİCAZKAR Saz Eseri REŞAT AYSU Enstrumantal Semasi Osmanlıca Saray Tarihi

Özel Video

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

URL

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Sorry, only registred users can create playlists.
URL



Açıklama

Piyanist Güneş Yakartepe, "Kürdüli Hicazkar Reşat Aysu " Şarkısını Piyano Notalarını yazdı, Polifonik Şekil ile Piyano çaldı
Enstrümantal Türk Saz Eserlerini Piyano ve Kanun Serisi: 1
Çok sevilen Musikilerimizi Piyano ile Dinleyince Umarım Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider.
Yorumlarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum. Sevgi ve Saygılar...

İçinde bulunduğumuz 2011 yılı, Türk Musikisi’nin son dönemine, ufuk açıcı bestekâr lığıyla silinmez izlerden birini bırakan Reşat Aysu

Dârüşşafaka’da okurken, büyük bestekârımız Zekai Dede’nin oğlu Hâfız Ahmet Efendi’nin öğrencisi olması, Reşat Aysu’nun belki de müzik hayatındaki en büyük şansıydı. Sonraki yıllarda ve hayatı boyunca müzikle hep amatörce ilgilendi. Tamamen bir otodidakt olarak öğrendiği Batı Müziği ve kemanla senfonik orkestralarda birinci kemanlığa kadar yükseldi.

Reşat Aysu, Türk Musikisi’nde çığır açan bir bestekâr olarak tarihe geçti. Çünkü kendi kendine öğrendiği halde derinlemesine vâkıf olduğu Batı Müziği tekniğini, Türk Musikisi’nin ruhuna en uygun şekilde uygulamayı ustalıkla başardı. Eserlerinin tamamı virtüozite çizgisini gerektirmesine rağmen kullandığı teknik hiçbir zaman eserlerindeki “yerli” ruhun önüne geçmedi. Özellikle saz eserleri bestekârlığı, Türk Musikisi dünyası için ufuk açıcıydı.

Reşat Aysu’nun saz eserleri, yepyeni havalarıyla büyük yankı uyandırdığından, bestekârlığının diğer kanadını oluşturan sözlü eserleri daima gölgede kaldı. “Reşat Aysu 101 Yaşında” projesi, bestekârımızın bu önemli yönünü de gündeme taşıyacağı için ayrı bir önem kazanıyor.

Mehmet Güntekin tarafından hazırlanan proje, bestekârın şehri olan İzmir’den, Halil İbrahim Yüksel’in hazırlayıp yönettiği Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı Klasik Türk Müziği Korosu tarafından uygulanacak. 14 Kasım 2011 Pazartesi akşamı saat 20:00’de Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda verilecek olan konserin birinci bölümünde bestekârımızın saz eserlerinden; ikinci bölümünde ise sözlü eserlerinden seçmeler seslendirilecek.

Konserin başında, Reşat Aysu’nun dostu olan ve projeye özel koleksiyonundan verdiği orijinal notaların yanı sıra önerileriyle de katkıda bulunan tarihçi ve müzikolog Murat Bardakçı tarafından bir değerlendirme konuşması yapılacak.

“Reşat Aysu 101 Yaşında / ufuk açan bestekârlık” konseri, CRR Konser Salonu Genel Sanat Yönetmenliği, Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuarı, Maltepe Üniversitesi ve Türk Musikisi Vakfı’nın kurumsal destekleriyle gerçekleştiriliyor.

6 Haziran 1970 günü, Ortadoğu Teknik Üniversitesi Korosu Amatör Saz Grubu ile, Dil Tarih Coğrafya Fakültesi konser salonunda yine Sayın Reşat Aysu beyefendinin Ferahnak saz semaisini son derece güzel icra edildi. Dinleyiciler defalarca alkışladılar.

Ben, bizden sonra heveslenen genç tanburilerin bu tip çalışmaya gönül vermelerini beklemiştim. Bir iki kardeşimiz dışında zor eserleri yenme ve icra tutkusunda kimseyi göremedim, dinleyemedim.

Saz semaileri bestelemekte gerçekten çağının çok ilerisinde olan Sayın Reşat Aysu’ya bir sözüm var. Eserleriniz ileri tarihlerde gerçek değerini mutlaka bulacak ve gönülleri bir şelale gibi doldurarak coşturacaktır. Yeni tanburilerin hedefi, sizin eserleriniz olmaktadır

Kendilerine bol ilhamlar diler, o sihirli ellerinden kalemi ve dudaklarından eserlerini bestelemek için kullandıkları ıslığı bırakmamalarını dilerim
ENSTRÜMAN İL ŞEHİR PİYANO PİYANOLAR PİYANİST PİANO PIYANO 0002%e& Piyano Kanun Kürdüli Hicazkar Reşat Aysu Enstrumantal Solo Saz Eseri Saz Semasi Semai Osmanlı Saray Klasik Türk Müzikleri Ney Ud Peşrev Taksim Makamı
KürdiliHicazkar Saz Semai Eseri Piyano Resitali Konseri Kitap formu Biçimi peşrev Fasıl Reşat Aysu benzer
KürdiliHicazkar Saz Semai Saz Eseri Reşat Aysu Piyano Resitali Konseri Kitap KTM Reşat Aysu Klasik Türk ara nağme taksim müziği formu Biçimi peşrev benzer Fasıl son çalınır hareketli geniş ses alanı Kürdili Hicazkar SazEseri içeri ritmik bir yapıda yazılmış Hicaz SazSemai Saz sanatçı bölümde usta sergiler Vikipedi özgür ansiklopedi Enstrümantal Karaoke Ezgi Slow Sözsüz Melodik Melodisel Ezgisel Yemek Fon Müziği MELODİ Facebook YouTube Piyano Türk Müziği
KARAOKE ENSTRUMANTAL SENFONİ SENFONİK SENFONİSİ POLİFONİ POLİFONİK RESİTAL RESİTALİ İNSTRÜMANTAL KONSER FON MÜZİĞİ KARAOKE MOLEDİ MELODİK KİTAP EZGİ SÖZSÜZ ÇALGISAL ESER HARİKA GÜZEL DİNLETİ ORJİNAL VİDEO KLİBİ İLAHİ ENSTRÜMAN TÜRKÜ ŞARKI İLAH Piyano Kanun Düeti KÜRDÜLİ HİCAZKAR Saz Eseri REŞAT AYSU Enstrumantal Semasi Osmanlıca Saray Tarihi Mezar Taşı Eski YAZI ARAPÇA Saray Klasik Türk Müzikleri Ney Ud Peşrev Taksim Makamı Sol Sazı Semai Osmanlı Ünlü Ayrıca Peşrev Oyun Havası Musıkîsi Formları Üç Yüzü Aşkın Eser Resital Kategori nostaljik Site Ekle Etiketler İstanbul Eğitim Trt Müzik Kanun Oud Solo Koro Trt3 Musik Folk Etnik Folklör Mevlana Mevlevi Karaoke Fon Orjinal Video Özellik Besteleri Ünlü Türkçe Bestekar Ayrıca Peşrev Oyun Havası MAKAM

Fazlasını Göster

Yorum Yazın

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
RSS