Güneş Yakartepe Kimdir, Sözlük ve Piyano
Hoşgeldiniz
Giriş / Kayıt Ol

PİYANO KANUN Düeti RAST PEŞREVİ Bestekarı Benli Hasan Ağa Saz Eseri Fasılı Faslı Semasi Taksim Kanun

Özel Video

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

URL

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Sorry, only registred users can create playlists.
URL



Açıklama

Enstrümantal Kanun Eserleri Piyano ile Hiç Dinlediniz mi?
Genç Piyanist Güneş Yakartepe, " Rast Saz Peşrevi Bestekarı Benli Hasan Ağa " Eserini Kanun ve Kuyruklu Piyano ve İcra etti ve Söyledi.
Enstrumantal Piyano ile Türk Müzik Sazları Düet Dizisi: 5
Çok Sevilen Müzikleri Piyano ve Kanun ile Sevdiniz mi?
Lütfen Yazarak ve Beğenerek Genç Piyaniste Destek Verin.
Sevgi ve Saygılar...
Değerli Eleştirileri ve Yorumlarınızı lütfen Yazın.
Rast makamı hakkında bilgi Forum Alev
1-Rast Makamı :Durağı = Rast Perdesi
Güçlüsü = Neva Perdesi
Seyri = Çıkıcı
Yedeni = Irak Perdesi
Donanım = Segah(Si )ve Eviç(Fa#)
Dizisi = Rast perdesinde Rast 5'lisine Neva perdesinde Rast 4'lüsünün eklenmesiyle olusur.
Seyri = Seyre Rast perdesinde baslar. Rast 5'lisinin ve Yegehtaki Rast 4'lusünün
seslerinde dolaştıktan sonra Neva perdesinde Geçici olarak yarım karar yapılır. Nevadaki Rast 4'lüsü ve daha az olarak Gerdaniye üzerindeki Rast 5'lisinin inici nağmelerde Eviç perdesi yerine Acem perdesi kullanılır. Bu durumda Neva üzerindeki Rast çesnisi Buselik çesnisine donüşür.Rast 5'lisine Nevada Buselik 4'lüsü eklenmesiyle oluşan dizi Acemli Rast adını alır. Seyir esnasında Rast'ta Rast, Segahta Segah, Dügahta Uşşakli asma kalışlar yapılır. Kararsa çoğu zaman yedenli olur.
İle İlgili Yazılar
Buselik makamı hakkında bilgi
Hicaz makamı hakkında bilgi
Tahir makamı hakkında bilgi
Neva makamı hakkında bilgi
Hüseyni makamı hakkında bilgi
Beyati makamı hakkında bilgi
Makam:
Türk müziğinde eserlerin ses dizilerini ve dizi özelliklerini; karar sesini, güçlü perdesini, donanımını, seyrini, yeden sesini tek kelime ile ifade eden terimdir. Kelime anlamı yer olmakla birlikte, sadece seslerin yerlerini göstermek yetmemiştir. Aynı yeri kullanan makamlar vardır. Melodi yapıları farklıdır.
Karar sesi:
Bir eserin durak veya bitiş sesi, dizinin ilk sesidir. Örneğin, rast makamının karar sesi rast (sol) sesidir.
Güçlü perdesi:
Çoğunlukla iki grubun birleşmesindeki ortak ses güçlü sestir. Eser icra edilirken, bu ses çok kullanılır. Asma karar dediğimiz melodik yapı değişmesi bu seste olur.
Yeden:
Durak perdesinden önceki sestir. Ancak her makamda böyle değildir. Bazen bu sesin diyezi de kullanılabilir.
Buna Batı Müziğinde majör-minör, Türk Halk Müziğinde ayak diyoruz.
TÜRK MÜZİĞİ MAKAMLARININ RUHA ETKİLERİ ÜNLÜ FİLOZOF FARABİ’YE GÖRE ŞÖYLE SINIFLANDIRILMIŞTIR





Rast Makamı: İnsana sefa (neşe-huzur) verir.
Rehavi Makamı: İnsana beka (sonsuzluk fikri) verir.
Kuçek Makamı: İnsana umut verir.
Büzürk Makamı: İnsana cesaret verir.
Isfahan Makamı: İnsana hareket kabiliyeti, güven hissi verir.
Neva Makamı: İnsana lezzet ve ferahlık verir.
Uşşak Makamı: İnsana gülme hissi verir.
Zirgüle Makamı: İnsana uyku verir.
Saba Makamı: İnsana kuvvet verir.
Buselik Makamı: İnsana kudret verir.
Hüseyni Makamı: İnsana sükûnet, rahatlık verir.
Hicaz Makamı: İnsana tevazu (alçakgönüllülük) verir.
Farabi, Türk müziği makamlarının zamana göre psikolojik etkilerini de şu şekilde göstermiştir:
1. Rehavi makamı: yalancı sabah vaktinde etkili
2. Hüseyni makamı: sabahleyin etkili
3. Rast makamı: güneş iki mızrak boyu iken etkili
4. Buselik makamı: kuşluk vaktinde etkili
5. Zirgüle makamı: öğleye doğru etkili
6. Uşşak makamı: öğle vakti etkili
7. Hicaz makamı: ikindi vakti etkili
8. Irak makamı: akşam üstü etkili
9. Isfahan makamı: gün batarken etkili
10. Neva makamı: akşam vakti etkili
11. Büzürk makamı: yatsıdan sonra etkili
12. Zirefkend makamı: uyku zamanı etkilidir.

Türk Müziği’nde 590 makam tespit edilmiştir. Ancak bunların birçoğu bugün kullanılmamaktadır. Günümüzde 150 kadar makam kullanılsa da çoğunlukla eser verilen makam sayısı 40 civarındadır.
Türk Musikisinde kullanılan makamlar 3 ana başlıkta toplanır:
A) Basit Makamlar
B) Göçürülmüş Makamlar ( Şed Makamlar )
C) Birleşik Makamlar ( Mürekkep Makamlar )
A) Basit Makamlar
Makamların dizileri, aralıkları eşit olmayan toplamı 53 koma olan sekiz sesten oluşur.
Batı Müziğinde 1 tam ses ikiye bölünür. Türk Müziğinde ise 1 tam ses 9 parçadan oluşur. Bu 9 parçanın her birine KOMA denilir.
KARAOKE ENSTRUMANTAL SENFONİ SENFONİK SENFONİSİ POLİFONİ POLİFONİK RESİTAL RESİTALİ İNSTRÜMANTAL
PİYANO KANUN Düeti RAST PEŞREVİ Bestekarı Benli Hasan Ağa Saz Eseri Fasılı Faslı Semasi Taksim Kanuni İnici Nağmeler Acem Perdesi Haline Dönüşür Tekrar Neva Kalış Yap Yerinde Rast Beşlisi Sesleri Geçilerek Çesitli Sesler Pek Çok Zaman Facebook Kanun Piyano Eserler Nota Arşivi Neyzen Pdf Pesrev Bu Sayfayı Kez Ziyaret Son Yanıtla Sil Yanıtlar Eseri Not Notalar Blog Spot Eser Verilen Makam Sayısı Civarı Türk Musikisi Kullanılan Makamlar Osmanlı Besteci Enderun Ana Başlık Topla Perde Basit Makamlar Göçürülmüş Makam Şed Makamı Birleşik Makamsal Mürekkep Makam Basit İstanbul
YORUM THM DİNLE MP3 MP4 İNDİR FREE İZLE VİDEO İL ŞEHİR BÖLGE ŞEHİR HİT TOP ON 10 DERS ÜNLÜ KLİP REMİKS 1 VERSİYON 2 SON YORUM VOKAL ROCK TÜRKÇE SÖZLÜ ENSTRÜMANTAL FAN MÜZİĞİ MELODİ FON STAR SHOW KANALD FOX FİLM SEMAİ SAZ ES

Fazlasını Göster

Yorum Yazın

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
RSS