Güneş Yakartepe Kimdir, Sözlük ve Piyano
Hoşgeldiniz
Giriş / Kayıt Ol

Piyano Neyle En Güzel İlahiler MEVLAM SANA ERSEM DİYE Aşka Düşen Pervaneyim Taşar Seller Gibi Çağlar

Özel Video

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

URL

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Sorry, only registred users can create playlists.
URL



Açıklama

Tasavvuf Müziklerini Piyano Tuş Sesleri ve Ney ile Hiç Dinlediniz mi?. İlahilerimiz Çok Sesli (Polifoni) Form ile Acaba Sevecek misiniz?
Piyanist Güneş Yakartepe, " Taha Yıldızları da Al Yanına Güllerin Efendisi " İlahisini Piyano Notalarını yazdı, Polifonik Şekil ile Piyano çaldı ve Söyledi. Neyzenimiz büyülü ezgisi ile ona eşlik etti. Türk Tasavvuf Müsikileri Solo Piyano ve ney düeti Serisi: 3
Çok sevilen Tasavuf Musikilerimizi Piyano ve Ney ile Dinleyince Umarım Güzel Bulursunuz, Umarım Hoşunuza Gider.
Yorumlarınızı ve Eleştirilerinizi bekliyorum. Sevgi ve Saygılar...
Mevlam Sana Ersem Diye Aşka Düşen Pervaneyim


Mevlam sana ersem diye,
Aşka düşen pervaneyim.
Cemalini görsem diye,
Aşka düşen pervaneyim.

Allah, Allah, Allah, Allah

Gözyaşlarım durmaz taşar,
Seller gibi çağlar coşar,
Vuslat ümidiyle yaşar,
Aşka düşen pervaneyim.

Allah, Allah, Allah, Allah

Derdinle ağlar inlerim
Aşka düşer hep inlerim
Bülbül şakır ben dinlerim
Aşka düşen pervaneyim

Allah, Allah, Allah, Allah
Allah, Allah, Allah, Allah

Kevni temaşa eylerim
Nevayı aşkı söylerim
Sensiz cihanı neylerim
Aşka düşen pervaneyim

Allah, Allah, Allah, Allah

Mevlâm sana ersem diye aşka düşen pervâneyim
Repertuar No Eserin İlk Dizesi: Mevlâ sana ersem diye aşka düşen pervâne
Söz Yazarı: Ali Ulvi Kurucu
Makam: Hicaz
Form: İlâhi
Usul: Semâî
Bestekar: Zeki Altun (Hâfız)
HÂFIZ ZEKİ ALTUN (1920-1999)
1920 yılında İstanbul’un Vefâ semtinde doğdu. Yeni Cami müezzinlerinden a'mâ Hâfız Necâtî Efendi’den hıfza başlamış bilahare Nuruosmaniye Camii başimam hatibi Hâfız Hasan (Akkuş) Efendi’den hıfzını ikmâl eylemiştir. Hafız Kemal ve Hafız Saadettin Kaynak’tan dînî mûsikî meşk etmiştir. İlk görevi yılında Beyazıt Camii’ne müezzin olmuş, daha sonraları Yeraltı Camii İmamı Hâfız Rızâ Efendi’nin ısrarıyla naklen Beyoğlu Ağa Camii’ne müezzin olarak geçmiştir. 1950 senesinde Teşvikiye Camii’ne müezzin olarak tayin edilmiştir. Bu tarihlerde konservatuarlarda icrâ heyetinde yer almış, bir ara radyoda fasıl heyetinde de yer almıştır. "Mevlid"i bizzat Ali Rıza Sağman’ın yanına gidip gelmek suretiyle usulüne göre okumayı öğrenmiştir. Kur’an ve mevlid okumada pek mâhir olan Hafız Zeki Altun, bu özelliğiyle pek çok önemli adresten okuma teklif almış, hatta bir defasında bir filmde mevlid okuması için yüklü miktarda bir para ile teklif getirilmiş ama, o bunu reddetmiştir. (Bugünün Meşhur Huffaz-ı Kiramı ve Mevlidhan
Zeki Altun, TRT radyolarında Nusret Yeşilçay, Ali Gülses, Mecid Sesigür’lerle mevlidler okumuştur. Türkiye Hâfız-ı Kur’ân ve Mevlidhân Cemiyeti’nin kurulmasında büyük katkısı vardır. Hafız Zeki Altun’un mûsikîye hizmeti bununla da sınırlı kalmamış, bir dönem Tercüman Gazetesinde ve daha sonra Son Havadis Gazetesinde “İslam Bülbülleri” “Kur’an Bülbülleri” başlığı ile dönemin hafızlarının hâl tercümelerini yazmıştır. 1999 yılında vefat ettiği zamanlara kadar muhtelif meclislerde, televizyonlarda ve radyolarda okumuş, mûsikî meşk etmiş, talebeler yetiştirmiştir. İlâhî, şuğul, şarkı formunda 77 eser bestelemiştir. Aziz Bahriyeli anlatıyor : “Bir adam vardır. Yalnız Kur’ân okur, bir adam vardır yalnız mevlid okur. Bir adam vardır her ikisini de güzel okur. Zeki Ağabey, güzel Kur’ân okurdu dinlenirdi, ama bir “mefhar-i mevcûdât” dediği zaman bambaşkaydı. Kaside ve mevlid okumada yektâydı ve sonra güfte taksîmâtı çok güzeldi. Makâmâta hâkimiyeti çok güzeldi. Meyânları pırıl pırıldı. Hâfız Kemal tavrı okurdu. Diri bir okuyuşu vardı. Goy goy yapmadan tâne tâne okurdu.” Alâeddin Yavaşça anlatıyor : “Bir defa onun en çok faydalandığı tarz, tavır, üslup Hâfız Kemal tavrıdır. Klasik anlayışta ve klasik üslupta, Hâfız Kemal ekolünde Kur’ân-ı Kerim tilâvetine devam etmiş, mevlidleri de eski klasik tarz ve tavra göre icrâ eden, hemen hemen Mecid’ten (Sesigür) sonra son mevlidhandır. Şimdi artık her yere arabesk girdi. Kur’ân-ı Kerim icrâsında da, mevlid icrâsında da hatta hatta neredeyse ezân ve kâmet icrâsında da arabesk bir anlayış maalesef hâkim olmuştur. Bizim eski İstanbul ağzı dediğimiz tarz ve tavır Zeki Altun ile sona ermiştir diyebilirim.”
Kaynaklar :Zeki Altun, Hayatı ve Eserleri, Cumhur Enes Ergür, Türk Tasavvuf Musikisi ve Folklorunu Araştırma ve Yaşatma Vakfı Yay. 2004 Allah'ın 99 İsmi Ve Türkçe Anlamları(Esma Ül Hüsna ), ders ve çalışma notu Allahin 99 Ismi Ve Turkce Anlamlari Esma Ul Husna Allah'ın İsmi Türkçe Anlamları(Esma Ül Hüsna ) ALLAH Her şeyin gerçek mabudu RAHMAN Dünyada bütün mahlukatı rızıklandıran
Piyano Neyle En güzel İlahiler MEVLAM SANA ERSEM DİYE Aşka Düşen Pervaneyim Taşar Seller Gibi Çağlar Coşar Vuslat Ümidi Yaşar Aşk Düş Paylaş Şükela Çok Kötü Mucit Şikayet Günün Videosu Ekonomi Büyüdü Eko Diğer Videolar İletişim Kullanım Koşulları Sss İstatistikler Twitter Facebook Google DİNLER TESETTÜR EŞARP GELİNLİK ONLNE KİTAP SİPARİŞİ Kelebek Saat Dekoratif Aynalar Cep telefonlar Şen Dini Logo Melodi Resimler Namaz Abdest Gusül Oruç Kurban Adak Otuziki Farz Elli Dört Farz Diye Gözyaşı Dur

Fazlasını Göster

Yorum Yazın

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
RSS