Güneş Yakartepe Kimdir, Sözlük ve Piyano
Hoşgeldiniz
Giriş / Kayıt Ol

TEKBİR Segah Makamı KOMALI PİYANO 53 Perde İle Çalmak Türk Osmanlı Tasavvuf Musikisi İTRİ

Özel Video

Teşekkürler! Arkadaşlarınıza da önerin!

URL

Bu videoyu beğenmediniz. Dikkate alacağız!

Sorry, only registred users can create playlists.
URL



Açıklama

Tarihi ve Kendisini Çok Sevdiğimden Habertürk Gazetesine Okurken Gazetede İlk Baktığım Yer Murat Bardakçı Köşesi olur. Yazısına Okuduğumda Konu Her Zaman ki Gibi Yine Çok İlgimi Çekti.
Daha da Öte Beni Çok Müthiş Heyacanlandırdı. Araştırmacı Murat Bardakçı Bence Bu Sefer Hedefi yine 12’ den Vurmuştu.
Konu Benimde Çok İlgilendiğim , Yaşadığım Bir Konu. Hem Osmanlı hem de Müzikle ilgili idi.
Tarihçi Murat Bardakçı, Cenazelerde Osmanlı Marşı Dururken Şopen'in Çalınmasını Eleştirmesine Tamamen Katıldım. İtri'nin tekbiri bence de ideal.
Bende Bu araştırmasını farklı pencereden inceledim.
Bende İtri Tekbir Esrerini 3 Farklı Şekilde Yorumladım.
3- Üçüncü Video Çekimi; Piyano Nota Düzenlemesi Itri Tekbir eserini Komalı Piyano ile (segah makamı perdeli) çalınması.
Buhurizade Mustafa ITRI nin segah tekbirinin komalı piyano ile solo icrası
Segah tekbiri Buhurizade Mustafa Çelebi Itri bestelemiştir: Allahu ekber, Allahu ekber, La ilahe illallahu vallahu ekber, Allahu ekber ve lillahil hamd.
Buhurizade Mustafa ITRI Kimdir?
Itri, İstanbul’da doğdu, aynı kentte öldü. Çağdaşlarının, ölümüne tarih düşürmek amacıyla kaleme aldığı mısralar ile, bestelediği yapıtlarda güfte olarak kullandığı şiirlerin yazılış tarihlerine göre, yaklaşık 1630 ile 1640 yılları arasında doğduğu sanılmaktadır. Çeşitli kaynaklarda ölümü için 1711 ve 1712 tarihleri gösterilmektedir. Asıl adı Mustafa’dır. Itrî, şiirlerinde kullandığı mahlastır. Buhurîzade Mustafa Efendi diye de anılmıştır. Buhurîzade adının kendi lakabı mı, yoksa aile adı mı olduğu bilinmemektedir.Yaşamı üstüne bilinenler de, eski ve yeni kaynaklardaki, çoğu birbiriyle çelişen bilgilere dayanır. Zamanına göre iyi bir öğrenim görmüştür. Ustalarından birinin Hâfız Post olduğuna kesin gözüyle bakılır. Nasrullah Vâkıf Halhalî, Kasımpaşalı Koca Osman Efendi, Derviş Ömer Efendi gibi 17 yy. bestecilerinden de yararlandığı sanılmaktadır. Çağının kaynakları, onun Mevlevi olduğunda birleşirler. Mevlevi tekkelerinde okunmak üzere bir ayin ile bir naat bestelemiş olması da, bunun bir kanıtıdır. Söylentilere göre, Yenikapı Mevlevihanesi’ nin o zamanki şeyhi Câmî Ahmed Dede’ye (?-1671) kapılanmış, müzik sevgisiyle Mevlevi olmuştur. Itrî beş padişah dönemi gördü. Sultan 4. Mehmed zamanında tanındı. Huzurda düzenlenen fasıllara hanende olarak katıldı, bestelediği yapıtlarla padişahlardan büyük yakınlık gördü. Saraya girmeden önce ne tür işlerde çalıştığı bilinmiyor. Yakınlık gördüğü bir başka devlet adamı da, şiirleri ve müzik sevgisiyle tanınan Kırım Hanı I. Selim Giray’dı. Itrî, 4. Mehmed’le yakınlığının bir sonucu olarak, padişahtan, kendisine esirciler kethüdalığı görevinin verilmesi dileğinde bulunmuş, bu dileği yerine getirilmiştir.Bazı kaynaklar, onun bu dileğini, İstanbul’a getirilen esirlerin ülkelerinin müziği üstüne bilgi edinmek, içlerinden müziğe yeteneği olanları da yetiştirmek istemesine bağlarlar. Itrî uzun yıllar Enderun’da müzik öğretmenliği ve hanendelik ettikten sonra, elli yaşına doğru emekli olarak saraydan ayrıldı. Ancak, müzikteki ünü Lale Devri’nde daha da artarak sürdü. Meyvecilikle çiçekçiliğe meraklı olduğu, kendi adıyla anılan İstanbul’un ünlü Mustabey armudunu ilk kez onun yetiştirdiği de söylenir. Itırdan gelen Itrî mahlası da, çiçek merakına bağlanır. Divan şairlerinden Şeyhî’nin yazdığına göre, ölümünden sonra “Mevlevihane Yenikapusu haricine” gömülmüştür. Mezar taşı kayıptır. Itrî zamanının tanınmış şairlerindendir. Divan ve âşık tarzlarında şiirleri vardır. Naatlar, gazeller, tahmisler, nazireler, tarih düşüren beytiler ve şarkılar dışında, hece ölçüsüyle türküler de yazmıştır. Bestelediği yapıtlarda şiirlerinin pek azını güfte olarak kullanmış, Nâbî, Bakî, Nazîm, Nailî, Nef’î gibi ustaların şiirlerini bestelemeyi yeğlemiştir. Şiirlerini topladığı Divan’ı kayıptır.
TEKBİR Segah Makamı KOMALI PİYANO 53 Perde İle Çalmak Türk Osmanlı Tasavvuf Musikisi İTRİ TEKBİR Segah Makamı Komalı Piyano 53 Perde Çalmak Türk Osmanlı Tasavvuf Musikisi Itri Makamları Perdeli Üçüncü Video Çekimi Nota Düzenlemesi Mustafa İTRİ Tekbiri Komalar Piyanolar Solo İcrası Eserini Koma Piano Çalgı Çal İlahisi Sufi İlahiler Dini Müzik Sufi İlahileri Çalmak Çalma Notası Allahu Ekber Çaldı Koma Nedir Ne Demek Tam Sesler Arası Eşit Parça Yarım Sesler Arası Perde Perdesi Musiki Sesin Kulakla Çok Küçük Siyah Beyaz Tuş Tuşlar Bemol Diyez Nota Notalar Türk Müziği tasavvufi tuşları perdeleri padişahı

Fazlasını Göster

Yorum Yazın

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.
RSS